A tökéletes tavaszi úticél: Keukenhof

A tökéletes tavaszi úticélt keresed? Hollandia ilyenkor az egyik legjobb választás, hiszen tavasszal virágok millió árasztják el és ezekből egy szép kis kollekciót gyűjtöttek össze Keukenhof kertjében. A látogatók gyönyörű formákba rendezve csodálhatják meg a sokféle és sokszínű virágokat, főként tulipánokat, nárciszokat és jácintokat. Neked is szerepel a bakancslistádon Keukenhof meglátogatása?

Anyukámnak már nagyon régóta szerepelt és 2019 április elején végre lehetőség adódott teljesíteni ezt az álmot. Ketten utaztunk el Hollandiába, igazi anya-lánya utazás volt. Mindketten le voltunk nyűgözve a látottaktól és nagyon örültem neki, hogy el tudtam hozni Anyut magammal. Ha te is tervezel ide utazni, akkor íme pár hasznos információ.

MIKOR LÁTOGASS IDE

Keukenhof minden évben március végén nyit és május közepéig tart nyitva. A pontos nyitvatartást mindig megtalálod a hivatalos honlapon. Nyilván a legtöbben akkor szeretnék felkeresni a kertet, amikor már a legtöbb virág kinyílt, ami általában április közepe/vége. Azért írom, hogy általában, mert nagyban függ az időjárástól, hogy milyen hamar köszönt be a tavasz. Szerencsére úgy találták ki, hogy bármikor is járunk itt, mindig fogunk látni sok kinyílt virágot, hiszen rétegesen vannak ültetve, akadnak korai- és a későn virágzásúak is. Arra fel kell készülni, hogy mindig sokan vannak, különösen hétvégén, de a nagy terület miatt szerencsére eloszlik a tömeg.

ODAJUTÁS

Autóval – Nyilván a legegyszerűbb megoldás, ha autóval érkezel. Könnyen megközelíthető és hatalmas parkolója van Keukenhofnak. Mi bérelt autóval érkeztünk, mivel ez volt a legpraktikusabb megoldás Eindhoven repteréről. Autó nélkül nekünk sok időbe és átszállásba telt volna eljutni Keukenhofba.

Tömegközlekedéssel – Amszterdam repülőteréről, a Schipholról indulnak buszjáratok 15 percenként nyitvatartási időben. 858-as busszal kb. 35 percig tart az út és Keukenhof főbejáratánál tesz le. Csúcsidőszakban, ünnepnapokon és hétvégéken készülj fel, hogy sorbanállás lehet a buszokhoz is. A jegyet a sofőrtől lehet megvenni és 5 €-ba kerül irányonként. Lehetőség van ún. kombinált jegyet is venni, mely tartalmazza az oda-vissza út árát és a belépőt is. Ennek ára felnőtteknek 27,50 €, gyerekeknek 14 €. (2020-ban)

ÁRAK

2020-ban a belépő 17,50 €-ba kerül. Érdemes előre megvenni a jegyeket a hivatalos honlapon, hogy elkerüljük a sorban állást. Ha autóval érkezel, akkor egy 6 €-s parkoló jegyet is kell venned. Ezt online és a helyszínen is meg tudod venni. Célszerű ezt is előre megvenni a belépő mellé.

MIT ÉRDEMES CSINÁLNI

Bejárni Keukenhof kertjét

Hatalmas területen, 32 hektáron helyezkedik el a park, ezért mindenképp szánjunk rá elég időt. Ha alaposan szeretnénk bejárni mindent, akkor egész napos program. Minden évnek van egy-egy témája is, melynek keretein belül különböző hangulatokat idéznek virágkiállításokkal. 2019-ben ez a téma a “Flower Power” volt, az 1970-es évek hippi korszaka. 2020-ban pedig “A World of Colours” lesz a téma. A szabadon elültetett virágok mellett több pavilon is található különböző kiállításokkal. Anyukám legnagyobb kedvence az orchidea pavilon volt.

Felfedezni Lisse virágmezőit

Ha van rá időnk és lehetőségünk, akkor mindenképpen járjuk körbe Keukenhof környékén található virágmezőket is. Páratlan látványt nyújt, ahogy hosszú sorokban elnyúlnak a tulipánok, nárciszok és jácintok milliói. Mi csak autóval jártunk a környéken, de a legcélszerűbb, ha bérelsz egy biciklit. Autóval néhol elég nehézkes megállni, mivel nagyon keskenyek az utak, van ahol csak egy autó fér el. Ha meg szeretnél állni és fényképeket készíteni, akkor főleg a biciklit ajánlom. Kölcsönzésre a főbejárat előtti parkolóban van lehetőség, bővebb infók itt.

Étkezési lehetőségek

A park területén több éttermes rész is található. Itt sok mindent lehet kapni, egészen komplett ételeket is korrekt áron. Kicsit olyan pláza jellegű kajáldás részre kell gondolni. Elszórtan mindig találni fagyi és waffel standokat is. Természetesen be lehet hozni saját ételt és italt is.

Látogass el Amszterdamba

Még ha csak egy rövid hétvégére is utazol Hollandiába, Amszterdamba akkor is érdemes egy kis kitérőt tenni. Hajókázni a csatornákon, csodálni a hangulatos, keskeny kis házakkal teli utcákat és megkóstolni a stroopwaffelt. Ha több időd van a városban, akár fel lehet keresni a sok múzeum egyikét (Anne Frank ház, Rijksmuseum stb.).

ÍGY CSINÁLTUK MI

Egy szombat reggeli járattal elrepültünk Eindhovenbe, ott a reptéren felvettük a bérelt autót és egyből Keukenhof felé vettük az irányt. A napot a kert felfedezésével töltöttük. A szállásunk Schiphol reptér közelében volt a Novotel hotelben. Itt megoldható volt a parkolás a mellette lévő parkolóházban és séta távolságra volt a vasútállomás is, ahonnan könnyen el lehetett jutni Amszterdamba. Másnap reggel elindultunk Amszterdamba, ahol befizettünk egy csatornahajókázásra (a vasútállomástól több is indul) és utána még picit sétálgattunk a hangulatos utcákon is. Egy délelőttünk volt csak, hiszen még vissza kellett menni a hotelhez, hogy felvegyük az autót és visszaérjünk időben az eindhoveni reptérre. Megoldás lehet akár az is, ha KLM-el repülsz el szombat reggel és vasárnap este meg haza, ami a Schiphol reptérre érkezik, így több időd marad városnézésre és autót sem kell bérelni.

Te jártál már Keukenhofban? Szerintem eléggé bakancslistás hely és tipikus Hollandia, ha szeretnél egy kis ízelítőt az országból tökéletes megoldás lehet egy ilyen mini trip.