5 utazás, ami nem a terveim szerint alakult

Mindig is szerettem előre megtervezni az utazásaimat, felkészülni az adott hely látnivalóiból, hogy ne érjenek túl nagy meglepetések. Régen, még az okostelefonok korszaka előtt Google Maps részleteket nyomtattam ki, bejelölve rajta konkrét útvonalakat, hogyan jutok el A-ból B-be. Akármennyire is próbálok mindent előre megszervezni, olykor merülnek fel akadályok az utazás során, előre nem várt eseményeknek lehetünk részesei. Az adott szituációban talán bosszankodunk az ilyen helyzetek miatt, de utólag ezek a dolgok általában csak plusz élményt és kalandot adnak hozzá az útjainkhoz. Jöjjön 5 olyan utazásom, amikor nem minden a terveim szerint alakult.

#1 2016. március, Mexikó

Az Amerikában töltött évem második vakációs hete volt, amikor Mexikóba utaztam egy szintén au pair barátnőmmel. Mesés napsütés, iszonyat jó kaják, gyönyörű türkiz tenger, pálmafák. Már ezek elegendőek lennének egy szuper nyaraláshoz és akkor még nem is említettem az ősi maja romokat és piramisokat, az elképesztő cenote képződményeket és a kultúrát. Az első három napot Tulumban töltöttük, ahol először felfedeztük a környező látnivalókat, majd a harmadik napon nem akartuk úgy elhagyni a várost, hogy nem fürödtünk a Karib-tengerben. Mivel 2,5 nap intenzív utazás, programok álltak mögöttünk, a fürdés után kicsit kifeküdtünk a napra. Ez volt a hiba, ugyanis sikerült kicsit elaludni. A mexikói, tűző napon. Naptej nélkül. Az én nagyon fehér és érzékeny bőrömmel. Borzalmas leégés lett a vége, amit próbáltunk ugyan Aloe Vera krémmel és naptejjel enyhíteni utólag, de mint halottnak a csók. Így mentünk vissza Cancúnba, ahol még várt ránk 4 nap és további kirándulások. A rá következő nap felét a hostelben töltöttem keserves kínok között (útitársam könnyebben megúszta a dolgot), délután vettem erőt, hogy egy burritos helyre elmenjünk és ott üljünk, beszélgessünk, igyunk és együnk. A többi nap is elég szenvedősre sikerült, ilyenkor általában pihennie kellene az embernek és kerülnie a napot, de én nem akartam így tölteni a vakációm, szóval további napos programok következtek, amik nem sokat segítettek a helyzetemen. Utólag nézve persze már kicsit vicces, de akkor elég nyomorultul éreztem magam. Hazaérve a host család el is küldött orvoshoz, hogy nézessem meg, mert olyan csúnya volt a bőröm.

#2 2016. június, Seattle

Június elején indultam el egyhónapos Nyugati parti utamra az USA-ban. Első állomásom Seattle volt, először 3 napot terveztem a városban tölteni, 2-t pedig az Olympic National Park felfedezésére szántam bérelt autóval. Az utóbbihoz egy útitársat is sikerült last minute szerezni a Couchsurfing weboldalról, hogy felezni tudjuk az autós kiadásokat. Reggel megyek a reptérre, hogy felvegyem az autót, amivel a Nemzeti Parkba indultunk volna, de ekkor jött a hideg zuhany, hogy nem tudok autót bérelni, mivel nem volt hitelkártyám. Az előre foglalt autót így nem adták oda, amit meg el lehetett volna vinni, az háromszor-négyszer annyiba került, ami meg a költségvetésembe nem fért bele. Az útitársamnak volt hitelkártyája ugyan, de neki meg jogosítványa nem volt. Márpedig a sofőr nevén kell, hogy legyen egy hitelkártya, így a kombinálás nem működött. Ott álltam megsemmisülve, hogy most mihez kezdjek 2 napig. Gyorsan foglaltam egy éjszakára szobát egy közeli reptéri szállodában és az első napot a szobában depizéssel töltöttem. Bűntudatomat enyhítette kicsit, hogy amúgy is egész nap esett az eső. Másnap összeszedtem magam és találkoztam a couchsurfinges kínai lánnyal, aki jött volna velem és Seattle-be mentünk el körülnézni. Az aznap éjszakát pedig a reptéren töltöttem, mivel másnap kora reggel indult a gépem tovább.

#3 2016. június, Las Vegas

Egy hónapig utazgatni nem olyan egyszerű, főleg ha ismeretlenekre vagy ráutalva, mint útitársak, hogy csökkentsétek a szállás és autóbérlés költségeit. Meg persze, hogy legyen egy kis társaság. Előzmények: Seattle után San Franciscoba repültem, ahol csatlakozott hozzám egy német au pair lány, akivel az utazás hátralévő részét töltöttem. (Au paireknél bevett szokás, hogy az utolsó utazós hónapra keresnek másik au paireket útitársnak.) Először egész jól kijöttünk a lánnyal, kisebb súrlódások voltak azért, de megoldottunk mindent. San Franciscoban béreltünk autót (ezúttal ő bérelte az autót, tehát nem voltak hitelkártyás gondok) és elindultunk Los Angeles felé, ahol további 2 német lány csatlakozott hozzánk. A német au pairekről tudni illik, hogy szeretnek falkába verődni és keresik a saját nemzetiségük társaságát és ilyenkor mindig németül beszélnek. Figyelmen kívül hagyva, ha van másik nemzetiségű ember is a csapatban. Már Los Angelesben ezen tulajdonságuk megmutatkozott, így ki lettem “közösítve” kicsit illetve saját utakon is jártunk, mivel én más helyekre akartam elmenni, mint ők.

Kénytelen voltam megbékélni a helyzettel, mivel minden további helyszín velük volt tervezve, bérelt autóval odajutás, szállások, stb. Los Angeles után San Diego, majd Las Vegas volt az útiterv. Közel egy hetet töltöttünk így együtt, ami alatt eléggé elhatalmasodott a klikkesedésük, én pedig egyre rosszabbul éreztem magam velük. Las Vegas után még egy hét volt a terv, amely alatt különböző Nemzeti Parkokat látogattunk volna meg. Első vegasi délután (a napot szintén külön utakon töltöttük, mivel ők inkább vásárolni mentek egy plázába, én pedig a Las Vegas Strip szállodáit fedeztem fel) jutottam arra a pontra, hogy leválok tőlük. Azok voltak az utolsó napjaim az USA-ban, amiket élvezni akartam és nem egy ilyen társaságban tölteni. Gyorsan minden szállást lemondtam a nemzeti parkoknál és foglaltam további 6 napra magamnak egy olcsó hostelt Vegasban. Miután mindent elintéztem, közöltem a döntésem a lányokkal, akiknek nyilván nem tetszett a dolog (mivel így nekik többet kellett majd fizetniük mindenre). Így sajnos jó pár látnivaló kimaradt, de a Grand Canyonhoz azért sikerült eljutnom és a hostelben is sikerült kedves emberekkel összebarátkoznom. Összességében azért happy endnek fogom fel a sztori végét, mert tényleg jól éreztem magam az utolsó napokon.

#4 2016. október, Milánó

Legjobb barátnőmmel utaztunk egy hosszú hétvégére Milánóba. Október közepe volt és sajnos elég rossz időjárást fogtunk ki, esős és szeles volt. Egy hostelben foglaltunk szállást, ahol nem lehetett rendesen becsukni az ablakot, így onnan is jött be a hideg, fűtés meg persze nem volt. Nem tudtak másik szobát adni, szóval az első éjszakát ott fagyoskodva, több réteg takaróval töltöttük, de a többi napra egy másikat kerestünk. Szerencsére csak az első éjszakát számolták így fel, de a másik helyet meg a költségkeretünkhöz képest elég drágán sikerült foglalni, hiszen eléggé last minute volt. Ez sokkal jobb hely volt, rendesen záródó ablakokkal, bár fűtés itt sem volt. Mint kiderült, október közepén még egyáltalán nem kapcsolják be a fűtést Olaszországban. Úgyhogy végül kénytelenek voltunk kicsit ráfűteni a szobára. Egy hajszárítóval. Másnap pedig sikerült egy büntetést is beszerezni a vonaton, mivel nem tudtuk, hogy érvényesíteni kell a jegyet felszállás előtt és nem a kalauz teszi ezt meg. A vicces, hogy pont mielőtt leszálltunk volna, akkor ért oda hozzánk az ellenőr. Utolsó éjszakánkat a reptéren töltöttük, mivel annyira kifogytunk már a pénzből a végére. Elég kalandos kis utazásra sikerült.

#5 2020. április, Délkelet-Ázsia

A koronavírus szerintem elég sokunknak áthúzta az utazós terveit. Áprilisban terveztünk menni a vőlegényemmel egy hosszú, 3 hetes délkelet-ázsiai útra Kuala Lumpur, Szingapúr és Bali útvonalon. Minden repülőjegy meg volt véve, a szállások lefoglalva, szabadság kikérve. Már majdnem leegyeztettem mindent a Balin lévő sofőrünkkel is, aki fuvarozott volna minket, amikor sorra jöttek a vírus miatti határ lezárások, utazási korlátozások. A szerencsénk az, hogy az eredetileg nem lemondható szállásokat is sikerült mind lemondanunk ingyen. A repülőjegyek árát pedig voucherként kaptuk vissza, amit 1 éven belül fel tudunk használni. Nyilván nagyon sajnálom, hogy így alakult, de amint lehetőség lesz rá, bepótoljuk mindenképp az elmaradt kalandokat.

Neked volt már olyan utazásod, ami nem a tervek szerint alakult? Hogyan oldottátok meg a nehézségeket? Szívesen olvasom a Ti utazós sztorijaitokat a kommentek között.